Laatste zaken + visum

Heyy,

Na 3 weken vakantie ben ik weer terug van mijn vakantieen kunnen de laatste voorbereidingen beginnen.

Ik heb via de post een heel vluchtpakket ontvangen die ik helemaal moet gaan lezen, dat word nog wat. Hierin staan alle tips en wat je moet doen voor als je in je eentje gaat vliegen. Ik vlieg met een groep naar New York en door naar me gastmoeder vlieg ik waarschijnelijk samen via washington naar Roanoka, waar mijn gastmoeder en haar zoon me op komen halen. Ik kan niet wachten om ze te ontmoeten.

Nu ben ik bezig met een leuk cadeautje uit te zoeken voor mijn gastmoeder en een lijst aan het maken met wat er allemaal mee moet, anders ga ik de helft vergeten past ook wel bij mij. Ik denk niet dat ik het onder de 23 kg ga houden, maar ik ga het proberen!

Ik kreeg ik een superleuk cadeautje van mijn nicht en haar vriend. Het is een engels boekje met de reis die je meemaakt als je voor een lange tijd mee gaat, een super leuk boekje.

Ook kreeg ik mijn visum vandaag binnen via de post, dat is ook nog een verhaal hoe ik daar aan ben gekomen.

Op 28 juli had ik een afspraak bij het Amerikaanse consulaat in Amsterdam om half 2. Hiervoor moest ik wel terug komen van vakantie. Met al mijn papieren ging ik samen met mijn stiefvader opweg naar Amsterdam, dit is voor mij gelukkig niet zo ver. We reden redelijk optijd weg, maar we kwamen er achter dat de brug was afgesloten waardoor het erg druk was en we nergens in de buurt konden komen met de auto. Ondertussen was het al 10 voor half 2 en wij moesten nog half Amsterdam door om bij het museumplein te komen, dus wij rennen. Ik heb er zo hard om gelachen, ahaha maar we zijn tenminste wel optijd gekomen.

Na een tijdje ben je ook binnen want je wordt 2x gecontroleerd, het is daar zo beveiligd. Die meneer van waar ik mijn spullen moest inleveren om door zo een scanding te gaan was wel heel aardig, want ik was beetje klunsig maar hij moest er wel om lachen. Uiteindelijk ben ik wel binnen gekomen, maar die deur was zwaar ahaha ze hadden me er al voor gewaarschuwd de mensen die al gegaan waren maar toch t lukte niet.

Ik was nummer 9 dus ik hoefde niet zo lang te wachten, ik raakte aan de praat met 2 meiden die ook aan het wachten waren en daardoor was ik zo aan de beurt, had t eerst niet eens door totdat een van hun het zij. Gelukkig was de eerste man aan de balie Nederlands, want ik wilde niet in de fout gaan met zulke belangrijke papieren, dit ging ik dus wel. Ik was blijkbaar een papier vergeten, maar ik wist niet over welke hij het had. Het is uiteindelijk wel gelukt, maar die man werd wel steeds chagerijniger.

Moest weer even wachten, kwam er een jongen/man naast mij zitten die zei wat in het engels ik dacht o god, nu gaat het komen ik moet engels gaan praten. Het ging wel goed ahah en hij begreep wat ik bedoelde. Toen nog naar de tweede balie, die man was engels en wel aardig.

Na een halfuurtje stond ik alweer buiten en werd mijn visum geacepteerd en opgestuurd.

Nu word het aftellen, nog maar 4 hele dagen in Nederland. Nog even stressen om me spullen te pakken en niks te vergeten. Zondag komt familie en vrienden om nog even een feestje te bouwen voordat ik vertrek.

Reacties

Reacties

tante ank

Super leuk xxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!