PROM

Hey!

Daar ben ik weer eens, hoe is het met iedereen? Ik zag dat mijn laatste blog post alweer een tijdje geleden was en vandaag had ik een goede reden om er eentje te gaan schrijven. Afgelopen zaterdag had ik mijn prom, het was een typisch amerikaanse experience. Niet alleen mijn prom, maar ik had ook mijn lacrosse banquet and a game against Rockbridge. Zo bereid je maar voor, want dit gaat een lang verhaal worden, een van mijn vele beroemde levensverhalen ;)

Ook had ik een different host family voor een week, want Elizabeth was out of town. Ik was van zondag tot zondag met Callie en het was een erg leuke week. Omdat er SOL's waren konden we de hele week uitslapen, maar elke ochtend hadden we wel wat te doen. Woensdagochtend hebben Callie, Morgan en ik onze nagels laten doen bij een nail salon voor prom en vrijdag ochtend gingen we met alle vrienden ontbijten bij Famous Anthony's. Ook was haar oma in town en die heeft de hele week gezorgt dat ik wat te eten had en omg she can cook! Omdat ik er was had ze allemaal verschillende dingen gemaakt, zoals rice and banana pudding, mashed potatoes salade, meatloaf, cupcakes, pancakes with eggs in the mornings, baked beans, mac and cheese enz. Ze was ook heel erg lief en het was echt leuk om haar te ontmoeten, ze had namelijk een zwaar Southern accent.

Callie and I shared a room for the week and I can tell you it was a mess. Niet alleen haar kleding lag overal, maar ook mijn kleding. Daardoor konden we nergens veilig lopen en ze had al een niet zo grootte kamer. Ik maakte dus de hele tijd kleine openingen, zodat ik ergens kon staan. Dit ging niet altijd goed waardoor ik of viel of bijna viel. Callie en ik kwamen niet meer bij. Ook deelde we een bed en het is een twijfelaar, dus we hadden al niet de meeste ruimte met de hond in het bed too. Ik viel er ook 2x uit. De eerste x was when we were still awake and we were watching a movie, so i decided to sit better + fiks my sock, but in that progress I fell out of bed and took the tv with me. Nou we begonnen zo hard te lachen, dat ik moest huilen. Gelukkig was de tv okay. De tweede keer was 5/6 uur s ochtends en opeens werd ik wakker toen ik op de grond lag, ahah ik merkte het niet eerder. Een been lag nog op het bed en de rest lag beneden, dus Callie word wakker en zag mijn niet meer en we begonnen weer zo hard te lachen. Sinds dien checkte ze af en toe of ik er nog was, of dat ik op de grond was. Dat liet mij schrikken want out of nowhere she will hit me with her hand.

Op dinsdag hadden we onze Lacrosse banquet in het Vinton War Memorial. Ieder sport heeft een banquet, dit is een avond waar je met je hele team + ouders bij elkaar ben en gaat eten. Ook worden er prijzen uitgereikt en voor de seniors wordt iets speciaals gedaan. Callie en ik gingen dus snel naar huis na school om ons om te kleden voor die avond en we moesten nog even snel haar prom dress ophalen. We reden samen met haar ouders en oma naar de banquet toe en heb erg gelachen om hun in de auto. Daar aangekomen zijn we eerst met zn alle op de foto gegaan en daarna hadden we Olive Garden als eten, het is het beste wat je ooit gaat of heb gegeten.

Ook had Coach Dan senior speeches voorbereid, dus moesten we met zn alle naar voren komen en terwijl Dan wat zegt over jou, kregen we van Chloe en Tabitha de team managers een roos en een Alex & Ani armbandje. Ik was de laatste van de seniors en zijn speech begon like this: And now the last one, our non-domestic personal. Dit is zeg maar mijn bijnaam, ik was verbaasd dat ze mij gaan euro of dutchie noemde. Het was echt een heel erg leuke avond en heb het heel erg naar mijn zin gehad. Ik ga dit team wat ik een second family kan noemen echt missen!

De woensdag na onze banquet was het tijd voor onze game en ik ben nooit zenuwachtig, maar die dag was het echt niet normaal. De game tegen Rockbridge is namelijk erg belangrijk, we moeten namelijk winnen. Het zit zo, als we tegen Rockbridge winnen hoeven we niet tegen Jefferson Forrest te spelen in de finals voor Conference en dat betekend dat we tegen EC Glass moeten spelen en we winnen sowiezo van hun. Ik weet het it sounds complicated, but it makes sense.

Gelukkig wonen we tegen Rockbridge met een 17-9 en we waren allemaal super happy! Hierbij zijn we district champion and second place in Conference, dat betekend dat we tegen EC Glass moeten spelen aankomende zaterdag, we weten nog niet of dat hier op William Byrd kan zijn, waar we tot nu toe elke game hebben gewonnen of op het turf van hun school wat dus echt niet fijn is om op te spelen, dit weten we vrijdag.

Vandaag is ook onze laatste game of the regular season en senior night. TIjdens senior night worden de seniors tijdens de rust aangekondigd en lopen ze het veld op met hun ouders, Elizabeth will be my American Mom. De stadium is dan versierd en er hangen foto's van ons aan de hekken, met de posters die we gemaakt hebben. Vrijdagavond hebben Callie en ik de posters gemaakt, met de hulp van Emily. Ik heb er echt heel erg veel zin in en kan niet wachten om te gaan spelen.

Zo nu ik mijn week wel een beetje samengevat heb, zou ik jullie vertellen over het Prom.

Omdat ik in de prom comitee zit, moesten Callie en ik om 6 uur 's ochtends opstaan. Geloof me, ik was niet de vrolijkste persoon op aarde. Het was zo vroeg omdat Emily haar truck aanbod om eerste de decorations op te halen van school voordat we naar het Sheranton Hotel gingen om de boel te versieren. Daar aangekomen met de decorations, die we bijna waren verloren onderweg was iedereen er al en konden we aan de gang gaan.

Emily, Lauren, Lea, Alexis en ik gingen bezig met de center pieces en dat duurde wel even. na ongeveer 2 uur waren we allemaal klaar en was zag het er echt goed uit. Ons thema was A Morocan Affair, so we had tenten met kussens, een skyline, oranje-paarse-blauwe-roode-goude versieringen, ballonen en lampjes als versiering. Daarna moesten we snel weg want iedereen had appointments for hair, nails or make-up.

Callie en ik werden door Emily thuis afgezet en toen had oma snel ontbijt voor ons gemaakt voordat wij samen met haar moeder door gingen naar onze hair appointment. Ik had mijn bij de Walmart hair salon om 12 uur dus daar dropte ze mij af. De lady who did my hair was really nice and did a really good job. Ik was al klaar in 40 min, waardoor Callie's moeder mij opkwam halen en toen reden we naar een andere plek waar Callie en Morgan waren. Het was erg gezellig daar en ik moest wel een tijdje wachten tot ze klaar waren. Later kwamen er ook nog 2 andere meiden in lopen en de kapsters zoon waardoor het erg gezellig was.

Thuis hebben Callie en ik onze make-up gedaan en gewoon wat gechillt, we hadden namelijk genoeg tijd voordat we foto's gingen maken. Samen met Joanna, Amelia, Devyn, Hailey, Amanda, Payton and Chase hebben we foto's gemaakt op de brug in downtown Roanoke. Ook hadden Callie en ik een vriendin ontvoerd om foto's met ons te maken, ze haat foto's dus ze was ook echt niet vrolijk toen we voor haar deur stonden.

Na de foto's zijn we doorgegaan naar het prom in het Sheranton Hotel in Roanoke. Vanmorgen zag het er heel anders uit, maar nu was alles donker en stond alles helemaal klaar en was het echt heel erg leuk geworden. Binnen gekomen moesten we ons inchecken en toen mochten we de zaal in.

Het was al best druk en we hebben eerst wat met zn alle gegeten. Ze hadden namelijk een buffet met ceasar salade, mashed potatoes, mac & cheese, mini burgers and desserts. Het was echt lekker allemaal en was ook echt gezellig. Toen het wat drukker begon te worden gingen we met zn alle de dansvloer op en daar ben ik de hele avond geweest. Het was zo gezellig en ze draaide goede muziek. Ik vond het ook leuk om iedereen dressed up te zien die avond en iedereen deed ook echt zijn best for it.

Rond 11:15 waren de meeste al weg en stonden we met nog maar 20 mensen ong op de dansvloer, dat betekende ook dat de grinde cirkel weg was en dat er echt allemaal normal gedanst word en geloof me dit is veel beter. Er werden alleen maar muziek gedraaid die wij wilden en dit was het beste van allemaal. Ook Jack van wie je nooit verwacht dat die kon dansen, was echt heel erg goed! Om 12 uur was het afgelopen en moest het prom comittee helpen op te ruimen. Nou dat gaat niet zo goed in je jurk, ahah maar daar moest ik juist wel om lachen.

Daarna reden Callie en ik snel door naar mijn huis waar we ons om zouden kleden voor after prom, want ik was wel klaar met mijn jurk. In de auto hebben we keihard muziek geluisterd en nog even doorgefeest.

Nadat we ons hadden omgekleed zijn we naar de school gegaan, waar het after prom was. Iedereen gaat na de prom naar after prom dus het was ook echt gezellig druk. After prom is er zodat mensen geen stomme dingen gaan doen in de nacht na prom. Het thema voor dit jaar was Candy Land, dus alles was versierd. Het zag er allemaal super vet uit. Niet alleen mooi versierd, maar ook echt super veel eten. Ze hadden pizza en mc donalds + heel veel verschillende soorten snoep, suikerspinnen and snow cones.

Niet alleen kon je daar eten er was ook een photo booth, een cartoonist die je natekende en in de gym waren de allemaal bounce houses en een stier ride. Het was echt gezellig met iedereen en ik heb teveel suiker op. Ook kon je allemaal prijzen winnen en ik heb $10 off van mijn meal in O charles gewonnen!

Toen iedereen een beetje klaar was met de bounce houses gingen Brie en ik in de race one. We lachden zo hard in dat ding dat het onmogelijk was om er op te klimmen en we vielen de hele tijd. Als laatst ga je dan stijl naar beneden glijden en een x had ik dat niet door dus viel nog haast van dat ding af ook, na dit 4x achter elkaar gedaan te hebben moesten we weer terug naar de gym toe want daar gingen ze de grootte prijzen uitreiken, helaas heb ik niks gewonnen.

Om 3 uur was het afgelopen maar Brie, Joanna, Callie, Mellissa en ik besloten nog om snel het photo booth in te gaan met zn 5en en geloof me dat ding is niet zo groot. Ik moest dus bij joanna op schoot en de rest met er in gepropt worden, maar de foto's zijn geweldig geworden! Ik was veels te druk en de energiek om naar huis te gaan (brie and me where ready to go again in the bounce house) maar helaas moest het, we waren ook de laatste die weg gingen. Na afloop kregen we nog een beker + tshirt. Rond 4 uur waren Callie en ik thuis en hebben we alle bobby pens uit ons haar gehaald, ik had er in totaal 39.

Het was een super avond en ik ben echt heel erg blij dat ik deze Amerikaanse experience mocht hebben met all deze awesome mensen! Ik ga ze echt heel erg missen. Ook ben ik wel blij dat ik met een vrienden groep ben gegaan, want ik heb veel couples aan de zijkant ruzie zien maken over het feit dat ze niet dansden of gewoon irritant waren. Ik moest hier natuurlijk om lachen.

Met nog maar 5 weken over van mijn Exchange Year ga ik er proberen nog alles uit te halen wat ik kan. Aankomende tijd heb ik nog Lacrosse, Church, Graduation party's and of course GRADUTION! Ik heb er echt heel erg veel zin in! Ik mis jullie en zie jullie gauw weer

Love,

Anne

Reacties

Reacties

Robje

Oh Annie dat klinkt echt te gek !!! En heel erg gezellig!! Geniet nog even van je laatste weekjes en ik zie je snel(eindelijk weer) :p

X robje

tante ank

Wat super om te lezen viel bijna van de bank van het lachen om je uit spraken kind wat heb jij het naar je zin nog effe genieten hoor love en happy kiss

Rita

Lieve Anne wat een prachtig avontuur heb je beleeft de afgelopen week zoals je schrijft lijkt het veel langer dan een week ik wens je nog 5 super weken toe met al je vriendinnen en met elizabeth en met alle leuke dingen die je nog gaat mee maken love you ????????

Loes

Lieve Anne, wat klinkt het allemaal prachtig! Ik moet wel lachen om je half Nederlands half Engels verhaal .... vraag me af of je dat zelf ook door hebt tijdens het schrijven ???? je moet wel de recepten vragen van al die heerlijke gerechten die je voorgeschoteld hebt gekregen hoor, kun je dat voor ons ook eens klaarmaken ???? Het duurt nu inderdaad niet lang meer tot je weer naar Nederland komt...Geniet nog met volle teugen!!!! Tot 19 juni lieverd ????????

Loes

Juist..... die vraagtekens zijn eigenlijk smilies.....komen niet over dus

Monique Zwebe

Lieve Anne, wat een belevenis allemaal weer. Wat onderneem je toch veel. Je kunt zeggen straks al je weer thuis bent dat je een hoop heb gedaan en gezien en geproefd.....
En je bent nu bijna een jaar weg, en je schrijft af en toe gewoon engels en Nederlands door elkaar.
Lieve schat, geniet nog heel veel van je laatste weken daar, en ik vind het wel erg fijn dat je bijna weer terug bent, daar denk jij vast anders over... Hahahahaha.
Een hele dikke kus van Monique.

Papa

Hi schat, dit is echt een levensverhaal!!! Bomvol met belevenissen waar we allemaal jaloers op zijn. Geweldig to read Anne..... Dikke kus van mij xxx

Marianne van Rijn

Hi sunshine, wat een heerlijke avonturen maak je mee! En wat kun je ze zo levendig op papier zetten. Ga nog heerlijk genieten van je mooie reis... Lieve dikke knuf, XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!